Cordoba – Adeta Bir Cordobalı

12 saatlik bir yolculuğun sonunda sabah 08:00 saatinde Cordoba’ya varmıştım. Daha önce Google Maps’ten indirdiğim Cordoba haritasına bakıp otobüs terminali ile hostumun evinin 2 km olduğunu gördüm ve eve doğru yürümeye başladım.

Beni Cordoba’da misafir edecek Suzana sağ olsun kapı numarasına kadar verdiği için evi bulmam hiç zor olmadı. Cordoba’nın tam merkezinde bulunan apartmanın ziline basınca, Suzana aşağıya inip benim için kapıyı açtı (apartmanın da kapısını kilitliyorlarmış). Merkezde bulunan bir yer için oldukça büyük bir evde yaşayan Suzana 37 yaşında, bir üniversitede sekreter olarak çalışan, aynı anda makyözlük yapan, aynı anda da Hukuk okuyan bir kadındı. İngilizce bilmediği için sohbetimiz genel konularda kalsa da, hem yaptıklarıyla hem de misafirperverliği ile çok takdir ettiğim ve müteşekkir olduğum biri oldu Suzanna.

Çok büyük olmayan ama oldukça tatlı bir şehir olan Cordoba tarihi ve öğrencilerin çokluğu ile ünlü bir şehir. Eski ve yeni kısımları (old town & new town) olan Cordoba’yı iyice görebilmek için şehrin iki tarafını da gezdiren iki ayrı tura katıldım.

İlk şehrin eski kısmını gezdiren tura katıldım. Cordoba’da doğup büyümüş rehber bizi merkezdeki yerleri tek tek gezdirirken bu yerlerin hikayelerini anlattı. Daha önce Buenos Aires’te aldığım turda da bolca dinlediğimiz, diktatörlük döneminde yapılan eziyetler Cordoba’da da oldukça yapılmıştı. Bu konuda bir çok eski işkence evi müzeye çevrilmişti. Arjantinlilerin çok hassas ve duygusal olduğu bu konu hakkında ben de duydukça daha fazla etkileniyordum.

Eski şehir turunu üniversitede bitirdikten sonra Suzana ile sözleştiğimiz öğle yemeği için evde buluştuk. Suzana ile güzel bir yemek ve sohbetten sonra ikinci tura katılmak üzere evden çıktım. Suzana’da hem bana eşlik etmek, hem de yürüyüş yapmış olmak için benle çıkıp turun başlayacağı yere kadar yürüdü.

Bu seferki turu 18 yaşunda, üniversitenin 1. Sınıfına giden bir kız yapıyordu. Yaşına göre oldukça tecrübeli gözüken Delfi tura katılanları yeni şehirde gezdirip, Cordoba’nın son dönemdeki kültüründen bahsetti. Turda sanat galerilerinden kiliselere kadar gitmekle kalmayıp, Cordoba’nın çok sevdiğim ‘’quarteta’’ isimli, bana oldukça bayat gelen müziğiyle dans bile ettik.

Grubumuzda sabahtan katılanlarda olduğu için tur esnasında oldukça sohbet etme fırsatımız olmuştu. Tur bittikten sonra hep beraber bir şeyler içmek için güzel bir bara gittik. Bir Amerikalı, Bir Polonyalı, iki İngilizce, bendeniz ve tur rehberimizin olduğu akşamda çok keyifli vakit geçirdik. Bizim için bitse de, benim için gece bitmemişti.

Suzana’nın kızkardeşi ve erkek arkadaşı, hem benle (Suzana’nın ilk Couchsurfing misafiri ile) tanışmaya hem de Suzana’yı görmeye geleceklerdi. Hep birlikte güzel bir yemek yeyip Arjantin’in ünlü Fernet içkisini içerken, bir yandan da dinlemeye doyamadığım ‘’quarteta’’ muziğini dinledik. Suzana’nın kız kardeşinin erkek arkadaşı çok iyi İngilizce konuştuğu için uzun uzun sohbet ettik. Yabancılardan oluşan bir grupla güzel bir beynelmilel sohbetten sonra, 3 Arjantinli ile oturup oldukça lokal bir sohbet gerçekleştirmek de büyük bir zevkti.

Bir sonraki gün Salta’ya otobüsüm akşam saatinde olduğu için gün içinde biraz dinlenip, Suzana ile vedalaşıp Arjantin’in dünya kupası grubundan çıkmasını ‘’kutlamak’’ için bir gün önce bizi gezdiren Delfi ile buluşup Cordoba’nın merkezine gittik. Merkez tıklım tıklım mavi-beyaz giyen insanlarla doluydu. Bir kaç kere bağırıp çağırıp, biraz milleti izleyip, bir kaç kavgadan kaçtıktan sonra oturup bir şeyler içmek için otobüs terminaline yakın bir yere oturduk. Burada da Delfi vesilesi ile Charley Garcia gibi ünlü Arjantinli müzisyenlerin şarkılarını dinlerken aynı anda hayat hikayelerini dinleme fırsatım oldu.

Ve artık, 2 gün boyunca oldukça lokal tecrübelerden nasibimi aldığım Cordoba gezimin sonunda gelmiştim.

Bir sonraki durağım Salta’ya geçmeden önce Delfi’yi otobüse bindirip, sonrasında kendi otobüsüme yerleşip, gözlerimi kapadım ve bir sonraki macerama kendimi hazırlamaya başladım.