David, Panama – Yol Üstünde Ziyaret Ettiğim Şehirler

Dürüst olmalıyım, Costa Rica’dan Panama City’ye nasıl gideceğime bakmadan önce David isimli bir şehrin varlığından haberim yoktu. San Jose’den otobüsle Panama City neredeyse 15 saat süreceği için, ortada bir yerde durup dinlenmek istedim. David’de bunun için harika şehirdi. Panama sınırının 1 saat ilerisinde olan bu şehirde 1 gece geçirmeye karar verdim.
San Jose’den bindiğim otobüs, şu ana kadar Orta Amerika’da bindiğim ‘’Chicken Bus’’lardan çok daha iyi durumdaydı. Kliması olan, koltuklarında tek kişinin oturduğu, bizim alıştığımız tarzdan otobüslerdi. Ama ülkenin yerel insanlarıyla sıkış tepiş oturduğumuz ‘’Chicken Bus’’ların keyfi bir başkaydı açıkçası.
Costra Rica – Panama sınırını kısa sürede ve oldukça rahat geçtikten sonra, kısa zaman içinde David’e geldik. Daha önce offline olarak indirdiğim haritalarda, 1 km uzakta bulduğum bir McDonalds’a gidip (ah bu McDonalds’lar kaç kere hayatımı kurtardı), internete bağlanıp, buradaki hostum Juan’la temasa geçtim.
Juan’da sağ olsun, 30 dakika için gelip beni McDonalds’dan aldı. 22 yaşında, aktif bir genç olan Juan, küçük bir şehirden gelmiş olmasını bahane etmeyip, hayatını playstation ya da bilardo salonlarında geçirmektense, buraya gelen yabancılara yardımcı olup İngilizcesini geliştirmeyi, hostelde çalışıp cep harçlığını çıkartmayı ve bir çok gönüllü organizasyona katılarak kendini geliştirmeyi tercih etmiş. Önce eve gidip çantaları bıraktıktan sonra başka bir arkadaşıyla buluşmak için bir otelin kafesine gittik. Burada biraz sohbet ettikten sonra şehri dolaşmak için yürüyüşe çıktık. Oldukça kısa süren bu yürüyüş sonrası bir bara gidip, hem birşeyler içtik hem de pinpon oynadık (uzun süreden sonra oynadığım pinponu ne kadar özlediğimi hatırlattı bu bana). Sonrasında Juan’ın arkadaşının bizden ayrılmasıyla Juan’la eve gitmeden bir sokak satıcısında oldukça lezzetli, aynı zaman bir o kadar leş birşeyler yedik. İyice geç olduğu için sonrasında eve gidip güzel bir uyku çektik.
Bir sonraki sabah buradaki seyahatimin en güzel anını yaşadım. Juan’in geniş ailesiyle birlikte (annesi, babası, kız kardeşi, yengesi ve iki yeğeni) kahvaltı yaptığımız bu sabah çok keyifliydi. Juan’ın ailesinden kimse İngilizce konuşmadığı için İspanyolca gerçekleştirdiğimiz bu sohbetin yanısıra, Juan’ın yeğenlerinin gördüğü yegane yabancılardan biri olduğum için, ikisi de benimle oynamak istediler. Biraz sohbet, güzel bir kahvaltı ve yeğenlerle bol bol oynadıktan sonra, Juan ve babasıyla birlikte şehir merkezine gittik.
Bu çok kısa ama keyifli vakit geçirdiğim şehirden ayrılmadan önce, bir gün önce oturduğumuz otele gidip iki İngilizce dersimi verdim. Sonrasında da otobüs terminaline gidip, bu seyahattaki sonra Orta Amerika durağım olacak olan Panama City’ye 6 saat sürecek yolculuğum için biletimi aldım.
Biletimi aldıktan sonra, otobüse binmeden birşeyler yeyip, otogarın berberinde hızlıca traş oldum.
Farklı yerlerde berbere gitmenin çok sevdiğim birşey olduğunu söylemiş miydim?